sâmbătă, 22 martie 2008

Frison existential...

Pot sa scot "ce trebuie" ca sa fie "cum trebuie"?

Fireste ca pot! As putea orice! Din doua miscari ale inimii as scoate bisturiul fermecat din camera fericirii. Scoarta cerebrala ar pune un lacat greu si ruginit pe poarta trunchiului cerebral cu mesajul: „azi avem delirium pana la catharsis” . As incepe inciziile, mi-as imagina ca extirp malignul si chiar las in loc implanturi alchimice. Pot! Pot orice!

Pot sa ma rostogolesc cu destinul lui Sorescu pe tabla lui de sah. Sa capturez nebunul negru al destinului lui cu calul alb la d5, producand chiar in centrul tablei cataclismul care ar spulbera si ar arunca in vartejul neantului toti pionii intamplatori…

Am scos „ce trebuie” ca sa fie „cum trebuie”?

„Cum trebuie”??? Exista cineva care stie „cum trebuie”??? Eu nu vreau sa-L cunosc! Eu nu stiu ce inseamna „cum trebuie” si nici nu vreau sa aflu! Nu vreau sa aflu „cum si cat trebuie”. Vreau doar sa MA aflu, sa presimt subtil, de fiecare data, apropierea lui „cum si cat trebuie” si sa le imping intotdeuna mai incolo si mai incolo si din nou mai incolo si mai incolo! Sa ma decriptez luciferic si nu paradisiac !
Cum „sa scoti”? Ce sa chiuretezi? Cum ai putea-o face? Cine-ar putea-o face? Dumnezeu? Sorescu a putut-o face?

Nu-mi provoca inteligenta! S-ar putea ca masturbarile mele mentale sa-ti cuminteasca setea metafizica!

Ai ramane perplex in fata tablei mele de sah! N-ai putea-o suporta! O tabla pe care partidele se succed cu sufletul la gura, protagonistul fiind doar un nebun. Nebunul negru care „trebuie” si nu „cum trebuie”. Care „trebuie” intr-un simultan cu toate proiectiile lui Pessoa. Un nebun intr-o criza de timp launtric si intr-un delirium tremens in toate orgiile de pe tabla de sah. De ce oare nebunul de pe tabla mea este considerat nebun? Pentru ca paseste pe diagonala si nu-si calca-n picioare propriile-i reprezentari? Sau pentru ca se descurca din ce in mai bine spre sfarsitul partidei, pe masura ce tabla devine din ce in ce mai goala?
Pesemne de aceea se lasa regina capturata mai cu seama de nebuni? Regina muta si vulnerabila. Regele nu exista. E prea intelept s-o protejeze!
Nebunul ii da mat regelui pentru ca la ultima mutare a putut fi bufon!

Ai accepta un duel? Nu voi fi greu de infrant. Praful de pusca din gloantele mele s-a spulberat in timpul tuturor duelurilor mele interioare, iar fricile si neputintele ma tin legat fedeles de mine insumi.

Dar tot mai am o arma secreta…asa ca s-ar putea s-o cuceresc. Da! pe ea…

Crezi ca-mi vei putea „scoate” arma din arsenal? Am sa iti dau si un indiciu: ce crezi, cavalerii alapteaza?

Niciun comentariu: